[Ana Sayfa ][Yazılar

Ritüel Maji Uygulaması

Yazan John Michael Greer

Bu yazı yazarın "Circles of Power" (Erk Çemberleri) kitabının 5nci Bölümünü içerir.  Ayrıca, bu kitabın 1nci bölümü Ritüel Majinin Doğası, 7nci bölümü Orta Sütun Çalışması ve 8nci bölüm Açma Kapatma Ritüeli yazısı sitemizde mevcuttur.

Çeviren Kemal Menemencioğlu - Translation Copyright © 2004 hermetics.org

All Rights Reserved. Copyright ©  John Michael Greer 1997.

Giriş

Şimdiye kadar açıkladıklarımız Altın Şafak geleneğinde ritüel maji için gerekli esasları içermekteydi.  Bu konular arasında ritüel çalışmanın arkasındaki maji anlayış, ritüel tekniklere anlam veren evren ve benlik vizyonu ve ritüel kapsamında kullanılacak aletler işlendi.  Artık, bu bölümde bütün bunları pratik majikal ritüel çalışmaları açısından bir araya getirmenin zamanı gelmiştir.  Maji, çoğu felsefe ve dinlerden önemli farkı olarak inanç değil uygulama üzerine odaklanmaktadır. Sadece belirli bir şeye inanarak bir varoluşçu (egzistansiyalist) veya Hıristiyan olabilirsiniz, ancak bir majisyen olabilmek için, bir şey yapman gerekir — Bu da tamamen farklı bir şeydir.

Maji bir şeyler yapma usulüdür ve herhangi bir majikal çalışmanın ilk şartı majisyenin ne yapma niyetinde olduğuna karar vermesidir. Bir majikal seremoni bir âsâyı konsakre etmeye (kutsamaya, şarj etmeye) yönelik olabileceği gibi, hastalığı iyileştirmek, ruhsal bir varlığı çağırmak, bir dönüşüm bedene bürünmek, Yüksek Benliği çağırmak veya daha birçok farklı şey olabilir. Ancak bir amacı olması şarttır ve bu amacın tek, belirli ve dikkatle açıklanmış olması gerçekleşmesini çok daha etkili kılar. Dolayısıyla bir amacın seçimi herhangi bir majikal çalışmada ilk ve en gerekli adımdır.   

Majinin mutlak bir güce sahip olmadığını bilmekte de fayda vardır. Bu özellikle fiziksel seviyede değişiklik getirme konusunda geçerlidir. Bazı şeylerin majikal yöntemlerle başarılması pratik açıdan imkansızdır. Bazıları da en olumlu bakış açısından bile son derece zordur. Bu konuda açıklığa kavuşmamızda tarih önümüze bazı engeller koymaktadır.  Majikal yöntemlerle neler yapılabileceği hakkındaki inançları geçerli şartlar yerine değişken kültürel modalar belirlemek eğilimindedir.  Yine de, tarihsel engellere rağmen, uygulamada geçerli gözüken bazı sınırları saptamak mümkündür. 

Bu sınırların bazıları majinin işlevsel niteliklerinden doğmaktadır, bazıları da majisyenin ne yapmak istediğine bağlı, diğerleri de majisyenin içinden kaynaklanmaktadır. Majiyi etkin olarak kullanabilmek için bütün bunları incelememiz gerekir.

 

Majinin Sınırları: Doğanın Akışı

Bu sınırlardan en açığı majikal yöntemlerin nasıl sonuç aldığında görülür.  Bölüm 1'de açıklandığı gibi majinin anahtarı enerji motiflerinin varlık seviyelerinden fiziksel seviyeye indiği doğal yaratılış sürecindedir. Majisyen daha yukarıda, astral ve eterik işlevle ilişki kurarak inen motifleri değiştirir veya tezahürata inen akımları takip eden yenilerini kurar. Ancak bu sürecin tamamen doğal olduğunu anlamakta önem vardır. Harekete geçirdiği değişiklikler doğal değişikliklerdir ve doğal motifleri takip ederler. Bu motiflere müdahale etmek majinin çalıştığı süreci bozar.   

Örnek olarak fantezi öykülerde ve New Age çevrelerde birçok kişinin yapabildiğini iddia ettiği levitasyonu ele alalım. Yumruk kadar bir taşı havada uçmasını sağlamak üzere tasarlanmış bir majikal çalışmayı ele alalım. Tabii ki, patlama gibi dış bir müdahale haricinde normal şartlarda taşlar havada uçmaz. Taşların doğal özelliği bu. Bir taşın doğal özelliğine ters düşmesi için çaba sarf etmek, taşları taş yapan tüm yaratılış sürecine ters düşmektir ve — en azından — başarı olasılığı pek yoktur.

Ancak diğer yandan, bu tür bir sonuca yönelik bir ritüel ciddi ve kompetan bir şekilde uygulandığında beklenmedik bir şekilde sonuç verebilir. Taşların kendi başlarına havalanması doğal olmayabilir, ancak başka bir güç tarafından sevk edildiğinde hareket etmeleri doğaldır ve böyle bir güç yakında mevcutsa faaliyette geçirilebilir.  Taşın yanından geçen bir çocuk onun alıp fırlatabilir, böylece bizim normal olarak " tesadüf" dediğimiz olayla  — çoğu zaman majinin sonuçlarının fiziksel seviyede tezahür şekli olan ince doğal unsurların karışımı — ritüelin amacını gerçekleşir.  

Bu aynı motifleri diğer seviyelerde de bulmak mümkün. Ekinlerin bereketini artırmak arkasında uzun bir geçmişi olan majinin yaygın bir eterik uygulamasıdır. Bu tür uygulamalar çoğu kez kaydı değer sonuçlar verir, çünkü doğal süreçlerle uyumlu çalışırlar. Dış etkenlerin müdahale etmesi dışında bitkilerin büyümesi ve gelişmesi onların doğasında vardır. Ancak hiç bir miktarda ritüel çaba domates bitkisinin elma vermesini sağlayamaz. Aynı şekilde şifa ve eterik dengenin majikal yöntemleri sağlık için kullanılabilir. Bu uygulamalar, iyi bir genetik ve makul bir yaşam stili ile birlikte uzun ve sağlıklı bir yaşam temin edebilirler. Ancak yaşlanma sürecini tamamen durdurup fiziksel ölümsüzlüğü getiremezler. Yaşlanıp ölmek insanların doğasında vardır ve majinin uygulanması bu doğayı değiştiremeyecektir.         

Abis'i(1) geçmemiş olan biri tarafından erişebilir en yüksek seviye olan astral seviyede, aynı şey geçerlidir. Örneğin birçok eski grimoire (büyü kitapları) çeşitli bilgi dalları öğrenmek için majikal yöntemler içermektedir.  Hatta Ars Notoria veya Notory altında bir ortaçağı maji bölümü tamamen bu amaca adanmıştı.  Bir bakıma bunu yapmak mümkündür, astral seviyede çalışma belirli bir konuda bir yeti veya "meleke" yaratabilir, hatta astral seviyede ayrı zihinler olarak kabul ettiklerimizi ilişkilendirerek bilgi akımına  yol açabilir. Bu şekilde kazanılan bilgiler normal etüt ve uygulamalarla entegre edilmeleri gerekir — Mozart bile notalar ve dokunuşları öğrenerek başlamak zorundaydı. Çünkü insan bilincindeki yetiler doğal olarak bu şekilde gelişir. 

Bu olgular pratik bir majisyenin majikal çalışmaya girerken aklında tutması gereken ilk ilkeyi getirir: Maji doğayı izler. Maji yaparken deneyimin doğal akışları ve motifleri gözardı etmek, yelkencilikte rüzgar ve akıntıları gözardı etmek kadar anlamsız ve hatta bazen risklidir. Her iki durumda sebep aynıdır; tekneciyi saran güçler aynı majisyeni saran güçler gibi süreci gerçekleştiren gücü sağlamaktadırlar. 

 

Majinin Sınırları: Büyüklük Sorunu

Majinin amaçlarını düşünürken ele alınması gereken ikinci sorun dizisi majisyenin dünyada gerçekleştirmek istediği değişikliklerin kapsamı ile ilgilidir. Bazı amaçlar doğanın motiflerine ters düşmemektedir, ancak içerdiği değişimin büyüklüğü veya karşı konulması engeller açısından majisyenin erişimini aşmaktadır.

Örneğin, iyi niyetli bir majisyenin majikal yöntemlerle dünyaya barış getirmek istediğini düşünün. İnsanların bir arada barış ve huzur içinde yaşamalarının doğal olmayan bir yönü yoktur — Dolayısıyla bu amaç söz ettiğimiz ilk ilkenin bir ihlali değildir. Diğer yandan, maji ile savaşı ortadan kaldırmak beş milyar insandan fazlasının olası davranışlarını değiştirmeye girer. Bu insanların bir çoğu savaşın geçerli gerekçeleri olduğunu inanırlar — Bu nedenler harekete geçtiğinde iyi niyetli majisyenimiz aynı anda milyonlarca insanın köklü ve derin duygularına karşı karşı geldiğini fark edebilir.  Bunun dışında bir ülkenin yaşamında bireysel hacmi aşan daha derin sorunlar ve güçler bulunmaktadır. Majisyen ayrıca bunlarla da karşılaşmak durumundadır. Kısacası en iyimser açıdan baksak işi kolay değildir.  

Bu hayali örnekten sonra, tarihe dönerek Altın Şafak Cemiyetinin kurulmasında kısa süre önce majikal çevrelerde önemli bir figür olan Anna Kingsford'un başına gelenlerden ders alabiliriz. Kingsford sıkı bir vejetaryendi ve günümüzde hayvan hakları olarak bildiğimiz şeyin azimli bir savunucusuydu. Hayvanların tıbbi deneylerde kullanılması onu epey öfkelendirmişti ve bunu önlemek için birkaç araştırmacıyı majikal yöntemlerle öldürmeye girişmişti.  

Buradaki etik ve ahlaki sorun her neyse — bu da biraz sonra üzerinde duracağımız ayrı bir konu — majikal çalışmalarında oldukça kompetan olduğu görülmektedir. Nispeten az bilinen ilk iki hedefi kısa sürede öldüler. Üçüncü hedefi Louis Pasteur ise oldukça ünlü biriydi. Modern mikrobiyolojinin kurucularından biri ve halen kuduzun en etkin tedavisi olarak kullanılan yöntemin kaşifi olarak, Pasteur o zamanlar Fransızların milli bir kahramanıydı ve bir ulusun dua ve iyi temennileri ile korunmaktaydı.  O Kingsford'un saldırısı tarafından etkilenmedi — böylece Kingsford kendi çağırdığı enerjilerinin yeni hedefi oldu ve kısa bir süre sonra can verdi.   

Burada aynı başka yerlerde olduğu gibi, unutulmamalı ki, majiyi çalıştıran işlevin olağanüstü olmadığını ve yaşadığımız evrenin de majinin ürünüdür. Bireysel bir majisyenin (ve hatta bir grup majisyenin) üreteceği etkiler her gün etrafımızda dönen daha büyük, kişilik ötesi süreçlere kıyasla çok küçük şeylerdir. Doğanın büyük yaratıcı faaliyetleri majikal yöntemlerle çalışmaktadır. Aynı şekilde beşeri toplu bilinçte ve insan dışı varlık düzeylerindeki motifler de aynı şekilde çalışır. Bütün bunlar bireysel majisyenlerin dokunamayacağı ve en güçlü çalışan majikal gruplar ve locaların ender olarak erişebileceği erk seviyelerinde çalışmaktadırlar.

Bundan dolayı birçok majisyen potansiyel majikal çalışmaları önceden yoklamak için kehanet yöntemleri kullanırlar. Yıldız ve gezegenler, Tarot kartları veya remil karakterlerine danışırlar. Böylece bir durumla ilintili daha geniş çaplı güçler kümesi hakkında ön bilgiye sahip olurlar. Kısacası, maji hacme karşı duyarlıdır, bir kişi için çalışan on kişi için çalışmayabilir ve on bin kişi üzerinde çalışması neredeyse olanak dışıdır. Doğal düzenin birkaç gün veya birkaç kilometre karesi üzerinde etkili olan daha uzun bir zaman ve geniş bir alan üzerinde orantılı olarak daha az etkili olacaktır.  Yeni başlayan majisyen için bunun dersi açıktır: Küçük başlayın ve daha büyük projeleri sadece küçük olanlarda başarı elde ettikten sonra girişiniz.       

 

Majinin Sınırları: Amaç Birliği

Üçüncü ve maji üzerinde biraz da karmaşık bir sınırlar dizisi,  majikal operasyonlar doğal düzene uyum ve uygun çapta olmasına rağmen majisyenin içinde bulunan başarıya engelleyen unsurlar olmasıdır.  Bu sınırlamalar çok değişik şekillerde olurlar, ancak hepsi tek bir nedenin işlevleri olarak görülebilirler. 

Yaratılış sürecini etkin bir şekilde biçimlendirmek için majisyen daha yüksek seviyelerde açık ve güçlü motifler inşa etmelidir.  Zayıf, dağınık veya uyumsuz bir motif ya sonuç vermez ya da istenilenden az verir. Bunu başarabilmek için majisyenin bütün unsurları birlikte çalışmalı. Evreni birlik halinde, bütünsel bir birim olarak karşılaşmalıdır, bu da gözüktüğü kadar kolay değildir. 

Kişinin kendisi üzerinde uyguladığı bazı majikal çalışma türlerinde bu özellikle önemli bir sorundur. Majinin önemli bir uygulama alanı kişinin zaaflarını yok edip yerine onlara tekabül eden güçleri koyarak kişiliğin dönüşümünü sağlamaktır. Bazen bu tür çalışmanın sonuçları çabuk ve etkindir, bazen de sonuç çıkmaz, hatta geri tepip sorunun kötüleşmesi yaşanır. Ayrıca, majisyenin derin duygusal ilişkisi olduğu bir şeyi değiştirmeye kalkması durumunda zorluklar yaşanır. Majisyenlerin en çok değiştirmeyi arzuladıkları veya değiştirmesinde en çok menfaati olan bir şeyi değiştirmek üzere yapılan çalışmalarda en fazla güçlük ve en az başarı yaşanması yaygın bir deneyimdir.

Bu iki vakadaki sorun, majisyenin birlik bazından hareket edemeyişinde yatar. Benliği değiştirmeye yönelik majide majisyenin çabaları kendi iç yapısının bir parçasına karşı yönelmektedir ve bu parça güçlü olduğunda veya çözümlenmemiş iç çekişmeler gibi beklenmedik enerji kaynaklarına ilintiliyse, sonuçta majisyende ortaya çıkan ikilem bütünsel potansiyel gücünü ortaya çıkarma yeteneğini iyice zayıflatır. Kişisel sorunlarla ilgili majide, çıkacak sonuca karşı beklenti içinde ümit veya korkuyla takılı kalan tüm enerjiler majikal faaliyette kullanılamaz enerjidir. 

Tabii ki, bu sorunu aşma yöntemleri vardır. Önemli amaçları arasında benliğin birleşimi olan Teurjik Maji, özellikle benlik ve kişilikle çalışırken bunu aşmanın iyi bir yoludur.  Çoğu zaman zaaflar üzerine direkt olarak çalışılmadığında bile, ruhsal gelişmeye yönelik ritüeller ile düzenli çalışıldığında kişilik zaafları tedavi olur. Kişisel önem içeren konularla çalışırken içsel bağımsızlık zor ama etkin en eski ve en geleneksel yöntemlerden biridir. Böyle durumlarda yardım isteyebileceğiniz majikal bir loca veya çalışan majisyenler grubuyla birlikte çalışmak diğer bir opsiyondur. 

Genel olarak pratik majisyenler için üçüncü bir ilkeyi tanımlayabiliriz: Maji birliğe dayanır. Ciddi olarak düşündükten sonra, majikal çalışma için seçtiğiniz herhangi bir amaç, hiç bir şüphe, kuruntu veya tereddüt olmadan sahip olduğunuz her gram enerjiyi üzerine yönlendirebileceğinizi hissettiğiniz bir amaç olmalıdır.

Bu bağlamda bir konuyu daha açmakta fayda vardır. Majikal yöntemlerle şekillendirmeye çalıştığınız bir durumla duygusal bağlar kurmaya neden olan bir şey de başka insanlara ne yaptığınızı anlatmaktır.  İnsan doğası itibarıyla malum sonuç en azından egonuzun bir kısmı başarıya yatırım yapacaktır — Bu da enerjinizi mevcut çalışmadan uzaklaştırmanın en etkin yollardan biridir.  Sessizce çalışıp egonuzu çalışmanın dışında tutmak çok daha bilgeli ve elverişli bir yöntemdir. Tabii ki, majikal gizlilik geleneğin arkasında başka sebepler de vardır, ama bu önemli biridir ve bunu aklında tutmakta fayda vardır.  

 

Majide Etik Sorun                 

Majinin hangi amaçlara hizmet edebileceğine dair sorular dışında, eşit önemde bir sorun daha vardır. Herhangi bir alet gibi maji de çok farklı amaçlar için kullanılabilir. Bunlardan bazıları yapıcı, diğerleri pek değil. Yardım ve şifa için kullanılabilir, ama aynı zamanda zarar vermek veya başkasını hükmetmek için de kullanılabilir. Majinin hangi amaca hizmet etmesi gerektiği sorunu — üzerinde durmaya değer bir konudur. 

Tarih bu konuda tekrar haddinden fazla kafa karıştırıcı şeylerle muğlaklık getirmiştir. Majinin güçlerini tanımlayan aynı modalar, aynı zamanda majinin etik ve ahlaki değerleri hakkındaki inançlar üzerinde etkisi olmuştur ve Batı kültürün diğer cepheleri üzerine çeşitli ahlaki felsefelerin iddiaları işlendiği gibi, aynı şekilde maji konusunda da işlenmiştir. Muhafazakar dini görüşler tarafından etkilenen bazı majisyenler majinin tamamen ruhsal bir amaç dışında kullanılmasının ilahi bir gücü en kötü şekilde istismar etmek anlamına geldiğini savunmuştur. Bu görüşe karşı tepki gösteren bazıları da majinin tüm amacı tanrısal güçleri elde etmek ve tüm dünyevi isteklerimizi yerine getirmek olduğunu ileri sürmüşlerdir. Diğerleri de bu iki kutup arasındaki uçurumda orada burada kamp kurup değişik görüşler savunmuşlardır. 

Bu kafa karışıklığı körükleyen önemli faktörlerden biri de, kötü bir şeyin terşi tanım olarak iyi bir şey olacağını varsayan Yahudi - Hıristiyan mitolojisi tarafından ileri sürülen tipik düalist yordamdır. Belirli bir maji tipinin kibir ve bencilliğin aşırılıklarından dehşete düşenler kendini feragat etmeye dayanan diğer bir maji tipinin aşırılıklarına sığınmışlardır — ve aynı şekilde bunun tersi de olmuştur. Sanki aşırı yemekle tıkanmanın tek alternatifi açlık sınırında oruç tutmaktır.  Bu saçma gelebilir — ve öyledir — ama ne yazık ki son iki bin yıldır, Batıda çoğu ahlaki tartışmalar tam bu yönde olmuştur.  

Tabii ki, bu tür itilafları gidermenin anahtarı ılımlılıkta yatar: Hıristiyanlık öncesi ve Hıristiyanlık dışındaki etik anlayışta bir erdem bir kusurun zıttı değil, ama iki kusurun arasındaki denge olduğu kabul edilir. Bir yandan, benliğe önem verip başkalarını istismar eden bencilikten sakınarak, diğer yandan benliği önemsemeyen ama başkalarına önem veren kendini feragat etmekten sakınırken, çift taraflı bir saygı anlayışına yol açılmışmış olur — aynı şekilde mertlik ne korkaklıktır, ne de pervasızlıktır, ihtiyatlılık ne cimrilik, ne de savurganlıktır ve tüm erdemler listesinde bu aynı irdeleme şekli geçerlidir. 

Majide etikten ziyade pratik olan ancak etik prensipleri pekiştiren diğer bir unsur çalışmaktadır.  Bu da majinin majisyene geri dönmesi veya tepmesidir. Bunun üzerine epey ahlaki ve mitolojik değerler yüklemiştir, ama aslında bu kitapta daha önce incelediğimiz aynı yaratılış sürecine dayanmaktadır.

Örneğin, başka birisini maji ile yok etmeyi ele alalım. Daha önce verdiğimiz Anna Kingsford örneğinde gördüğümüz gibi bu yapılabilir. Majinin mental ve fiziksel hasarı tedavi etmeye izin veren aynı güçler bu tür hasarı gerçekleştirebilir. Birçok kültürün kadim kayıtları ve yüzlerce Grek ve Roma arkeolojik sit kazılarında ortaya çıkan lanet tabletleri bunun tarih boyunca yaygın bir majikal amaç olduğunu gösteriyor. Anna Kingsford'un bulaştığı olaylar, Altın Şafak Cemiyetinin ortaya çıktığı çevrede bunun bilindiğinin göstergesidir. 

Bu tür uygulanın birçok farklı yöntemi vardır, ama en yaygını astral seviyede çaresizlik, acı veya hastalığın astral seviyede inşa edilip bir hedefe yönlendirilmesidir. Bunlar maji, başka astral motifler veya irade gücüyle karşı koyulmadığı sürece intihar, ağır hastalık veya ani ölüm şeklinde maddi seviyede tezahür ederler. 

Bu tür majikal çalışmalarda sorun, yıkıcı enerjileri çağıran majisyen onları en az hedefi kadar fazla kendisine ilişkilendirmektedir. Bu motifleri seviyelerden aşağı hedefin yaşamına getiren aynı süreç aynı şeyi majisyen için yapmaktadır. Bu akıbetleri erteleme veya müdahale etmenin yöntemleri vardır, ama bu yöntemler ergeç başarısız olacaktır ve bu tür çalışmalar ne kadar fazla yapılırsa, başarısızlık daha olası ve daha vahim bir şekilde olacaktır.  

Bütün bunların dışında, eğer çalışmanın hedefi etkin majikal korunma yöntemleri kullanırsa veya fazla dayanıklı çıkarsa, çağırılan enerjilerin gideceği sadece bir yer vardır. Sonuç yine de geri tepmedir. Bunu önlemenin yöntemleri vardır ve anlaşılan Anna Kingsford bunları bilmiyordu, böyle olması şüphesiz daha iyi olmuştur — ama bu yöntemler garanti değildir.

Başka bir kimsenin irade, düşünce veya duygularına hakim olmaya yönelik (çoğu aşk büyüleri bu türdendir) veya başkasını zararına dayanan menfaatlerde maji çalışmalarda da aynı tür güçlüklere rastlanır. Başkalarının bu şekilde kullanılmasına yol açan güçler, majisyen üzerinde de etkisi olacaktır.  Böylece hakim olanın üzerinde hakimiyet kurulacak, çalan hırsızlığa maruz kalacak vs. Böylece aynı güç her iki tarafı eşit güçle etkileyecektir. Bu da majinin yapıcı ve ulvi amaçlar için kullanımının faydalarından biridir.  Doğru uygulandığında hem inisiyatör hem de şifacı, insiye olan ve tedavi görenle birlikte birçok menfaati paylaşmaktadır. 

Tabii ki, bu sorunun dahilinde önemli ölçüde bir gri alanı da vardır, yani etik çizginin herhangi bir tarafına düşmeyen ["kara" veya "ak" olmayan] majinin kullanımı oluşturan bir alan. Burada izlenmesinde fayda olabilecek bazı göz kararları vardır.  Daha önce izin almadan başka insanlara maji ile bir şeyler yapmak pek iyi bir fikir olmayabilir. Sizlere başkasının yapmak istemediği bir şeyi başkasına maji ile yapmak hemen hemen her durumda kötü bir fikirdir.

Ayrıca, başkaları üzerinde maji gerektiren bir çok durumlarda, kendin üzerine yapılan maji ile daha etkin ve daha güvenilir sonuçlar elde edilir. Örneğin bir aşk ilişkisini zorlamak için maji kullanmak yerine, kendi kişiliğinden sevilmeyen özelliklerini bertaraf etmek için ritüel ve kişisel çalışma kullanabilir. Bu belki çok daha yavaş bir işlem, ama daha olumlu sonuç vermesi daha olasıdır. 

Yıkıcı maji kullanma alışkanlığı genelde korku ve zaaftan kaynaklanır. Diğer yandan, gerçek majisyenin yolu korkunun yerine bilgi ve şefkat, zaafın yerine güç kaynaklarına açılım alması gerektirir.   

 

Amacı Formüle Etmek      

Etik ve pratik bütün bu farzlar bir majikal çalışmanın amacını seçmede rol oynarlar. Bu seçme ritüel maji sürecinde ilk ve birçok bakımdan önemli adımdır. İkinci adım ise neredeyse eş değerde önemli olup amacın formüle edilmesini içerir. 

Neredeyse herkes şu fıkrayı duymuştur: Adamın biri plajda bir şişe bulur ve kapağını çekip açar. İçinden devasal bir cin çıkar ve şöyle der: "Dile benden ne istersen efendim." Susuz kalmış olan adam, "limonata yap"(2) der, bir an sonra plajda üç şey vardır, boş bir şişe, bir limonata ve neden adamın kendisini bir limonataya dönüştürmek istediğini merak edip kafasını sallayan bir cin. 

Dünyanın her tarafında bu türden bir sürü fıkra vardır ve aralarında gerçek majikal geleneklerde kökleri olan birçokları da  vardır. Bunun önemli bir sebebi vardır: Majiye katılan enerji ve varlıklar kelimelerin değil sembollerin mantığı ile çalışırlar ve dildeki muğlaklıklara hiçbir müsamaha göstermezler. Diğer bir deyişle, bir majikal operasyonda dilediğiniz şey tam ve harfi olarak alacağınız şeydir, dilediğiniz şeyin gerçekten istediğiniz şey olmasa bile.    

Dolayısıyla, bir majikal çalışmanın amacı açık seçik ve kesin bir şekilde formüle edilmelidir. Deyimler veya birden çok anlama yer veren sözleri kullanmadan tek bir cümlede ifade edilmesi iyi bir göz kararıdır. Bu muğlaklığı ve aşırı karmaşıklığın önüne geçer ve aynı zamanda bu bölümde işlediğimiz pratiklik ve etik kurallar açısından operasyonu irdelemeyi kolaylaştırır. 

Özellikle majikal talimin erken ve orta safhalarında, bu formüle etme sürecine bol miktarda zaman ayırmada fayda vardır — amacınızın doğru formülü açık bir şekil alıncaya dek konuyu düşünerek birkaç gün veya hafta geçirmek ve duygu ve sezgileri yoklamak. Bunun ek bir avantajı vardır — majinin önemsiz, havai ve kaprisli amaçlar için kullanımından alıkoyar. Bir majisyenin hayatında mizah iç,n bir yer, hatta bir gerek olmasına rağmen maji kendisi ciddi bir iştir. Herhangi bir majikal faaliyet çok gerçek bir anlamda majisyenin kim olduğunu ve evrenle nasıl bir ilişkisi olduğunu yeniden tanımlar. Gerçek hayatta olduğu gibi majide de karşılığı, akıbeti olmayan faaliyet yoktur ve bunu önemle dikkate almakta fayda vardır.   

 

Sembolizmi Formüle Etmek      

İkinci Bölümde anlatıldığı gibi, Altın Şafak geleneğindeki majikal çalışmalarda, evrenin güçlerini anlamak ve şekillendirmek için kullanılan esas modelini sembolizm motifleri oluşturmaktadır.  Bir amaç seçilip formüle edildiği anda uygun sembolik şekle tercüme edilmesi gerekir.  Daha önce açıkladığımız gibi bu kapsamda kullanılan üç esas sembol dizisi vardır: Hayat Ağacının küreleri [Sefirot], geleneksel astrolojinin gezegenleri ve simya ve doğal majinin elementleri. Değişik olay ve yaşam faaliyetleri değişik sembolik kategorilere bölen geleneksel yönetim sistemine göre bunların her biri majikal tanımlarda kullanım alanları vardır. 

 

Elementler 

Daha önce belirttiğimiz gibi elementler genelde fiziksel ve eterik seviyeleri etkileyen maji için kullanılır, ama astral planın daha yoğun yönleri üzerinde de epey etkili olabiliyorlar — örneğin, biyolojiye yakın bağı olan insan düşünce ve duygularının yönleri üzerinde.  Elementlerin geleneksel yönetimi şöyledir:

Toprak somut fiziksel maddeyi ve onunla ilgili herşeyi yönetir; tarım, madencilik, toprak ve toprak altı olan her şey; kemik ve kaslar gibi fiziki bedenin sert kısımları ve dokunma duyusu. O iş ve çalışma hayatı, para ve fiziksel mülkiyetle ilgili şeyleri yönetir.    

Su sıvı fiziksel maddeyi ve onunla ilgili herşeyi yönetir; denizler, göller, nehirler, dereler, bereket ve üreme; kan ve lenf gibi bedenin sıvı bölümleri, duygular ve tat duyusu. İnsanlar arasında sosyal ve cinsel ilişkileri yönetir ve genelde mutlulukla ilintilidir.

Ateş fiziksel enerji ve onunla ilgili herşeyi yönetir; ısı, ışık, elektrik ve radyoaktivite; bedeninin enerji yönleri, hareket ve bedensel ısı, irade, görme duyusu. Ayrıca her türlü faaliyet, yönetme ve organizasyon güçlerini de yönetir. 

Hava fiziksel gaz, hava ve onunla bağlı herşeyi yönetir; atmosfer, rüzgarlar, iklim. Bedenin gazlı bölümleri, akciğerler, sinir sistemi, akıl ve koku duyusu. Sosyal alanda iletişimi yönetir, ama aynı zamanda mücadele, şiddet ve acıyı da idare eder. 

Ruh evrende fiziksel seviyenin ötesinde olan herşeyi idare eder. Bilinç ve işitme duyusuyla ilgilidir. Ayrıca ruhsal gelişme ve inisiyasyon ile ilgilidir.  

 

Gezegenler 

Gezegenler genelde somut bilinç alanı olan astral seviyesini etkileyen maji için kullanılır, ama eterik seviyenin ince kısımları ve zihinsel seviyenin [mental alemin] daha somut kısımlarına erişebilirler. Her gezegenin aşağıdaki gibi kendi geleneksel yönetim alanı vardır:

Satürn  keder, ölüm, yaşlılık, geçmiş, sınırlama, sağlamlık, tarım, soyut düşünce ve felsefeyi ile ilgili herşeyi yönetir.  

Jüpiter  talih, servet, büyüme ve genişleme, resmi seremoniler ve geçiş törenleri, sadakat, ziyafet ve işinde veya resmi işlerde ilerleme  ile ilgili herşeyi yönetir.  

Mars  her türlü saldırganlık, yıkıcılık, mücadele ve şiddet, erkeklere ait cinsellik ve hayvancılık ile ilgili herşeyi yönetir.  

Güneş  güç ve mevki, liderlik, her türlü otorite ve iktidar konumları, her türlü başarı, denge ve uzlaşma, fiziksel çaba gerektiren spor ve oyunlar ile ilgili herşeyi yönetir.  

Venüs  müzik, dans ve bütün güzel sanatları, sosyal faaliyetler ve eğlenceler, zevkler, aşk, duygular ve dişi cinsellik ile ilgili herşeyi yönetir.  

Merkür  öğrenim ve entelektüel faaliyetler, her türlü mesajlar ve iletişim, kumar, tıp ve şifa, ticaret ve ekonomik meseleler, ama aynı zamanda hile, dolandırıcılık ve hırsızlık ile ilgili herşeyi yönetir.  

Ay  seyahatler, deniz, av ve balıkçılık, biyolojik devinimler, üreme, psişik fenomen, rüyalar, vizyonlar, bilinçaltı ve bilinmeyen ile ilgili herşeyi yönetir.  

 

Küreler 

Küreler [Sefirot] genelde mental ve ruhsal seviyelerle ilgili maji için kullanılır — diğer bir deyişle, teurji için ve inisiyatik maji için  — ve onuncu küre Malkut'ten başlayıp birinci küre Keter'e giden belli başlı bir inisiyasyon dizisini de oluşturur. Kürelerin ritüelde önemli derecede kullanımı için "Bilgelik Yolları" (Paths of Wisdom) kitabım veya benzeri kitaplarda(3) açıklanan Hayat Ağacını düzenli etüt edip üzerinde tefekkür edilmesi gerekir. Her bir kürenin belirli özelliği ve kullanım alanı bu tür kaynaklarda bulunur ve bunlardan etüt edilmelidirler.

Burada mevcut yönetim alanları modern gözlere biraz tuhaf gelebilir — konuların neredeyse rastgele dağılımı gibi — ancak sistemin altında kesin bir sembolik mantık vardır ve deneyimler bunların iyi çalıştığını göstermektedir. Karar verdiğiniz amaca en uygun belirli kategoriyi seçtikten sonra, bu kategoriye tekabül eden İsim ve semboller kitabımızın Ekler bölümünde veya birçok majikal referans kitabında bulunabilir. Bunlar sonra istediğinizi gerçekleşmek için belirli bir ritüeli ortaya çıkarmak üzere bir formüle (temel bir ritüel motifine) eklenir.  

 

Maji Formülleri      

Birçok açıdan Altın Şafak ritüel çalışmalarında formül kullanımı onu diğer Batı maji ekollerinden ayrı tutar. Birçok şeyde olduğu gibi majiyi de pratik mükemmelleştirir. Bir ritüeli ne kadar fazla yaparsanız ondan o denli fazla daha güçlü ve daha odaklanmış bir etki alırsınız. Ritüel majinin daha ileri uygulamaları sadece belirli ritüel biçimler üzerinde yıllardır düzenli pratik yaparak başarılır. 

Birçok ortaçağı grimoire (büyü kitapları) bu soruna basit ama kısıtlı bir çare verirler. Her amaç için sabit tek bir ritüel sunarlar. Bu ritüel sadece belirli (ve asgari) şekilde değiştirilir, örneğin çağrılan varlığın isimi ve mührünü değiştirerek. Bu yaklaşım olası olarak ritüele hakim olmak için en hızlı yoldur, ama esneksizliği bir sorun yaratır. Hiç bir ritüel majisyenin ritüel çalışma ile seçeceği tüm amaçlar yelpazesini kapsayamaz. Başka batı majikal sistemler değişik amaçlar için sabit değişik ritüeller verirler veya ritüellerin tasarlanabileceği bir teori verirler ve öğrenci kendi ritüellerini tasarlaması gerekir.  

Altın Şafak yaklaşımı farklı ve daha incedir.  Değişik majikal amaçların farklı ritüeller gerektirdiği doğruyken, herhangi bir majikal çalışma aynı şekilde yapılabilen belirli faaliyetler içerir — açma ve kapatma, ritüel alanı, enerjiyi çağırmak ve dağıtmak, sembolik motifleri kurmak vs. gibi. Altın Şafak ritüel majide bu gerekli işlevleri yerine getirmek üzere bir dizi temel ritüel vardır. Bunlar gerekli olabilecek değişik sembolizm ve enerjilere uymak üzere değiştirilebilirler. Sonra bunlar montaja tabi parçaları gibi bir araya getirilip tam majikal seremoniyi oluşturmak üzere kurulabilir. Sonuç olarak, Altın Şafak majisyeni bu temel ritüellerin her biri ile aşina olur ve üzerinde iyicene çalışılmış ritüel unsurlar ile yeni ritüeller inşa edebilir. daha önce bir görünmezlik ritüeli yapıp yapmadığı önemli değildir, çünkü ritüellerin her parçasına başka çalışmalardan aşina olmuştur.   

Altın Şafak terminolojisinde ritüelin bu inşaat birimlerinin kurulduğu çerçeveye formül denilir ve Altın Şafak ritüellerin formülleri Cemiyetin bir yandan en önemli, diğer yandan da en çok ihmal edilen taraflarından biridir. Cemiyetin türev grupları arasında geleneğin bu yönüne çok az durulmuştur. Diğer yandan Altın Şafak Cemiyetinin kendisinde, büyük inisiyasyon formüllerine büyük önem veriliyordu ve Neofit İnisiyasyon Ritüelinde bulunan formülleri ve onların geniş  majikal operasyonlarda uygulamalarına yer veren birçok yayınlanmış Cemiyet evrakı bulunmaktadır. 

Loca çalışmalarından kaynaklanan ritüel formüller üzerine odaklanmanın öğreteceği çok şey vardır ve Bölüm 14'de bu ritüellerden biri olan Ekinoks Seremonisinden kaynaklanan formüllerin kullanımını açıklayacağız.  Çok daha az karmaşık ritüeller bile çok farklı amaçlı kullanılabilen basit formülleri kullanmaktadır. 

Formüllerin kullanımı öğrenmenin en basit ve etkin yolu onları ritüel çalışmalarda uygulandığını görmektir ve bu kitabın 2nci kısmı bunun için tasarlanmıştır. Çok geniş amaçlar için kullanılabilen seremoniler verilmesine karşı, bunların yemek reçetesi gibi kullanılmamasında önem vardır. bunun yerine, bunlar etüt edilip uygulanmalıdır ve daha sonra yeni ritüelleri tasarlamak için kaynak olarak kullanılmalıdır ve — daha ileri bir safhada — yeni bir ritüel formülleri tasarlamak için de bir baz oluşturabilirler.

 

Majiyi Uygulamak 1: Mekan            

Bir amacı seçmek ve formüle etmek, uygun sembollerin seçimi ve çalışır bir formül etrafında bir ritüel inşa etmek majinin "ev ödevini", majikal ritüelin performansından önce gelen gerekli hazırlığı oluşturur.  Hazırlık Altın Şafak geleneğinde hayati önem taşıyan bir gereği yerine getirir. Ritüelin fiilen uygulanmasıyla ilgili karşılanması gereken başka gerekler de vardır. 

Bunlardan ilki ritüel çalışma için gerekli mekanı tanımlar. Majinin harap kilise, kadim mabet veya yeraltı mağaralarda uygulanması gerektiği görüşü tamamen fantezi romanlar ürünüdür ve pratik majisyen için bir kural değildir. Aynı zamanda, ritüel maji  belirli bir fiziksel alan gerektirir. Majikal amaçlar için ayrı bir odanın tahsis edilmesi şart değil ama elverişlidir.

Gerekli olan asgari şey, ortasına basit bir altarın (sunağın) konulabileceği ve her tarafında ritüel hareket yapabilecek kadar geniş ve boş bir alanın olması.  Çoğu zaman basit bir yatak odası yeterlidir. Mümkün olduğu kadar az dekorasyon veya eşya bulunmasında fayda vardır, çünkü bunlar ritüel çalışmasında dikkati dağıtabilir ve imaj inşa etmeyi zorlaştırabilir. Önemlisi alan mahrumiyet sağlamalı. Şeffaf olmayan perdeler ve kapının kilitlenmesi işe yarar, ancak aile veya oda arkadaşlarıyla iyi ilişkilerin de bir rolü vardır. 

Bu mekan ile ilgili olarak en önemli unsur yönlerdir. Ritüel alanınızda gerçek kuzey, güney, doğu ve batının tam yönlerini bilmek ve ritüel çalışmalarda kendinizi bunlara uyarlamak istersiniz.  Dünyanın dönüşüyle harekete gene enerji akışlara uyum açısından doğu her zaman esas yöndür, ancak değişik yönlerle ilgili olarak değişik sembolik enerji motifleri ilişkilendirilimektedir. 

Elemental ritüelde her element pusulanın dört yönünden birine tekabül eder ve o yönden çağrılır. Mevsim ve rüzgarlara dayanan bu dünyasal temada Hava doğuya, Ateş güneye, Su batıya, Toprak kuzeye ve Ruh merkeze atfedilmektedir.   

Burçlar kuşağı Zodyak'a dayanan diğer bir sistem olan semavi temada majisyen elemental diyarlara astral projeksiyon, durugörü, Yol Çalışması v.b. ile girer. Ayrıca elemental sembolleri gezegensel bir bazda kullanan belirli ritüel çalışmalar için de kullanılır. Bu temada Ateş doğuya, Toprak güneye, Hava batıya, Su kuzeye ve Ruh yine merkeze atfedilir. 

Gezegensel ritüelde sorun biraz daha karmaşıktır. Gezegensel enerjiler gezegenin semadaki mevcut konumuna bağlanmaktadır ve invokasyon veya vizyon seyahati için en etkin konum ufukta ona tekabül eden yöndür. Bunu tespit etmek için ritüelin başlama zamanının astrolojik haritası, horoskopunu çıkarmakla mümkündür. Yükselen tam doğuya geleceğine göre onu resim 34'de gösterildiği gibi doğuya konumlayıp haritanın merkezi altar olarak kabul edilir. Bir astrolojik haritanın nasıl hazırlandığını gösteren birçok iyi astrolojik kitap vardır, ama bilgisayarı olan bu hususta tam sonuç veren astrolojik programlardan yararlanabilir.   

        

    Resim 34 —
Ritüel Alan olarak Horoskop veya Astrolojik Harita 

Astrolojide zorlananlar veya haritayı hazırlama vakti olmadığı durumlar için daha basit bir yöntem vardır. Her bir gezegen Zodyak'taki sembolizme dayanarak belirli bir elemente atfedilir. Önceki yöntem kadar etkin olmazsa da semavi düzende tekabül eden elementin yönünde gezegenin enerjilerini çağırmak mümkündür.  Güneş ve Jüpiter böylece doğudan, Ay ve Venüs güneyden, Merkür ve Satürn batıdan ve mars kuzeyden invoke edilebilir. Gezegensel enerjilerin astral diyarlarına vizyon seyahatleri de aynı yönlerde yapılabilir. 

Diğer yandan, küre ritüelinde yön sorunların çözümü basittir. Gerek invokasyon [çağrı] ve vizyon seyahatlerinde Hayat Ağacının küreleri doğuda kabul edilir.   

 

Majiyi Uygulamak 2: Zaman            

Zaman faktörleri ayrıca ritüel maji uygulamasını etkiler. Bölüm 2'de söz edilen enerji gelgitleri karmaşık düzenlerle yükselip alçalmaktadır ve bunların bir majikal operasyonun sonuçlarına önemli etkileri olabilir. Bu tür gelgit ve devinimler hakkında Batı majikal edebiyatında önemli kayıtlar vardır ve bunların bir kısmı Altın Şafak sistemine uyarlandı.

Bu bilgilerin büyük bir kısmı Altın Şafak ortaya çıkmadan çok önce tahrifata uğramıştı ve önemli bir kısmı ritüel çalışmaya pek pratik etkisi olmayan derme çatma sembolizme dayanmaktadır. Altın Şafak kurucuların Teosofik edebiyattan kaldırdıkları karmaşık Tatvik gelgit sistemi ve Hz. Süleymanın Anahtarı gibi ortaçağı grimoire'lerde bulunan gezegensel saatler bu sınıfa girer. Zamanı biçimlendirmek üzere Bu iki sistem zamanı tamamen sembolik olarak düzenlemek için etkin olarak kullanılabilir, ancak mevcut amacımız bunlar pratik majisyen için uygulamayı sadece daha zor bir şekle sokmaktadır.  

Astroloji farklı bir husustur. Gezegenlerin hareketleri önemli bir ölçüde astral ve eterik gelgitlere uyduğu görülmektedir ve ortaçağı ve Rönesans'ın birçok daha faydalı grimoire'leri ritüel zamanlarını hesaplarken astrolojik unsurlara itibar etmekteydi ve belirli bir seremoninin ayın belirli bir burçta olduğunda veya çalışmayı yöneten gezegenin iyi bir yerde  konumlanıp iyi bir açıda bulunduğunda yapılması gerektiğini kaydederlerdi. Bu yaklaşım iyi çalışır, ama (kendi başına bir kitap doldurabilecek bir konu olan) eleksiyonal astroloji ve maji ile bağlantısı hakkında iyi bir bilgiye sahip olmak gerekir. 

Birçok açıdan ayın etkisi zamanlama için en iyi ölçek sağlamaktadır ve astroloji eğitimi olmayan majisyenler bile bunu kolayca izleyebilir.  Birçok basit takvim ay fazlarının tarihlerini vermektedir ve Bölüm 2'de bulunan ay fazları hakkında açıklamalar pratik çalışma için kullanılabilir.

Bazı dünyevi olaylar da ritüel majinin zamanlamasını etkileyebilir. Genelde, sofradan kalktıktan bir iki saatten önce ritüel yapmak pek iyi bir fikir değil. Sindirmenin erken evreleri bilinci fiziksel seviyede tutma eğilimindedir ve bir çok kişi dolu bir mideyle İsimleri titreşimsel bir sesle zikretmenin mide bulantısına yol açtığını fark etmiştir. Ayrıca, seksin eterik beden üzerindeki bazı etkilerinden dolayı, bu kitabın içerdiği çalışmaları yapmadan önce seksten sonra en az bir saat beklemekte fayda vardır. Son olarak içinde yaşadığımız sosyal ve fiziksel dünyalar majikal çalışmalara kendine has zaman kısıtlamaları koyacaktır.

 

Majiyi Uygulamak 3: Malzeme            

Ritüel majinin uygulanmasında yeri olan birkaç maddi eşya vardır. Farklı ritüeller farklı donanım gerektirir; basit ritüellerin bir çoğu hiçbir şey gerektirmiyor, diğer yandan daha karmaşık bazı seremoni çalışmaları bir çok majikal alet gerektirir (Bunlar Bölüm 9'da açıklanacaktır).

Bazı şeyler bu kitaptaki ritüellerin çoğuna müşterektir. Bunlardan biri seremoni sırasında ritüel alet ve diğer ritüel eşyaların üzerine konulan altardır. Standart Altın Şafak altarın üstü kare, yaklaşık bir metre boyunda ve yarım metre eninde ve genişliğindedir [üst üste konulan iki küp gibi], bütün yanları kapalıdır [bir yandan açılan bir kapağı olabilir].  Bu kolayca kontrplaktan yapılabilir. Ayrıca uygun ölçütlere yakın herhangi bir küçük masa veya sehpa kullanmak mümkün yeter ki sağlam olsun, fazla eğilmeden kullanılabilsin ve fazla yer işgal etmesin. Her durumda ya siyaha boyanmalı veya siyah bir örtüyle kapatılmalıdır. 

Altarın üzerinde iki mumluk, bir buhurdanlık ve bir bardak Kutsanmış Su bulunmalıdır. Bu tür pirinç eşyalar çok düşük fiyatta bir hediyelik eşya dükkanından satın alınabilir. Mumluk küçük çapta Altın Şafak loca çalışmalarında çok önemli rol oynayan iki Sütunu temsil etmektedir; altarın kuzey tarafına konulan biri siyah bir mum ve güney tarafına konulan diğeri beyaz bir mum taşıyacaktır.  Buhur (insens) tutucu piyasada bulunan olağan türden olabilir. Kutsanmış su kabı Su elementin çalışma aleti kadeh ile aynı olamayıp basit bir kaptır, açma ve kapatma ritüellerinde rolü vardır. Donanmış bir altar aşağıda Resim 35'te gösterilmektedir:

     

Kutsanmış su farklı ritüel kapsamlarında kullanılır ve ayrıca farklı şekillerde de kullanılabilir. O basit bir ritüel ile hazırlanabilir:

İlk başta, altarınızın üzerine aşağıdaki şeyleri yerleştiriniz: 

İkincisi, altarınızın batısında yüzünüz doğuya doğru durunuz. Sağ elinizin avucunu aşağı doğru tuzun üzerine uzatınız. Elinizden tuzun üzerine beyaz enerjinin aktığını imgeleyiniz ve şu sözleri söyleyiniz: "Tuzda hikmet barınsın, ruh ve beden sağlığını korusun. Semavi tuz, Toprağın tuzu ve tuzun Toprağı olabilmesi için içinden tüm fantom [cin] tayfları terk etsin.  Otlanan öküzü beslesin ve Kanatlı Boğanın boynuzlarıyla umutlarımı pekiştirsin. (4) 

Üçüncüsü, sağ elinizi külün üzerine uzatınız. Aynı imgelemeyi tekrarlayınız ve şu sözleri söyleyiniz: "Bu küller yaşam sularının pınarına dönsün. Bereketli Toprak olsun. Hayat Ağacını yeşertsin."(5)

Dördüncüsü, tuz ve külü aynı anda suya ekleyiniz. Şu sözleri söyleyiniz: "Ebedi Hikmetin tuzunda, hazırlanma suyunda, Toprağın fışkırdığı külden, Çağların Çağı boyunca her şey başarılsın."(6) Bu kutsamayı tamamlar.  

Kutsanmış [konsakre] duruma gelen Kutsanmış su [veya Kutsal Su] artık majikal bir madde muamelesi görmelidir. Elden çıkarılması gerekiyorsa, enerjileri Dünyanın eterik bedeni tarafından özümsenmesi için toprağa dökülmesi gerekir. 

Ritüel çalışmadan gerekli olabilecek bir eşya da cüppe, rop veya majikal kıyafettir. Bu istediğiniz kadar basit veya şatafatlı olabilir. Majinin egzotik kıyafetlerle uygulanması gerektiği görüş oldukça yenidir. Ortaçağı grimoire'ler majikal çalışmalarda majisyene normal kıyafetler öngörür.  Yine de, ancak kültürümüzde maji ve cüppeler arasında o denli güçlü bir bağı yaratılmıştır ki, sadece bu açıdan bunu dikkate almakta fayda vardır. 

En basit majikal kıyafet tabard'dır,(7) bu önü e arkası dizlere kadar uzanan, omuza kadar eni olan, ortasında kafa deliği ve kaytan kemeri olan tek parçalı bir giysidir. Klasik tau cüppesi herkesin kendi başına yapabileceği bir giysidir, Tabard'da farkı yanları dikilmiş ve kolları eklenmiş olmasındadır. Hareket serbestliği için bol olmalıdır. Bunların ötesinde herhangi bir şey lükse kaçar.

Tabard, tau cüppe veya daha ayrıntılı giysiler beyaz olmalıdır, çünkü renklerin Altın Şafak sisteminde daha odaklanmış anlamları vardır. Beyaz bir cüppe üzerine giyilen renkli bir tabard elemental veya gezegensel çalışmaları için elverişli olabilir.                         

 

Ritüelin Performansı

Yukarıda söz edilen hazırlıkların ötesinde ritüelin asıl uygulanması vardır ve bu konuda söylenebilecek fazla şey yoktur. Hiç bir beşeri faaliyet majikal ritüele benzemez ve onu tanımanın en iyi yolu — hatta tek yolu — altarı kurmak, buhuru yakmak, derin bir nefes almak ve onu yapmak. Aşık olma veya ölmek gibi kelimelere iyi tercüme edilmeyen bir şeydir. 

Ancak, [yeni başlayan] novisi ritüel maji sanatında rehberlik etmek üzere birkaç nokta aydınlatılabilir. Birincisi yapacağınız ritüeli önceden ne kadar iyi bilirseniz, onu o kadar iyi yapma olasılığınız olur. "Yemek kitabı maji" — ön etüt veya hazırlık olmadan bir ritüeli direkt kitaptan yazıldığı gibi yapmak başarısızlığı garanti etmek için en iyi yöntemlerden biridir. Bir majikal çalışma başlamadan önce, formül ve yapısının sağlam bir anlayışına sahip oluncaya dek seremoni metinini en az birkaç kez iyicene okuyunuz. Pentagram ve Heksagram Ritüelleri ve Birinci Derece Açma ve Kapatma Ritüeli en kısa sürede ezbere yapılmalı. 

Maji pratik gerektirir ve pratik yapmak majisyenin en önemli yegane öğretmenidir. Bu hususu daha önce vurguladık ve tekrarlıyoruz, zira majisyen ve heveslisi ("wannabe") arasındaki fark düzenli çalışmaya razı olmakta yatar. Küçük Pentagram Ritüeli ve Orta Sütun Çalışmasının günlük çalışması ve daha kapsamlı seremonyal çalışmaları düzenli uygulanması Altın Şafak ritüel majisinde hakimiyet temelini inşa edecektir, aynı müzikal bir alete usta olmak gibi. Bu yakıştırma tamdır, çok az kişi birkaç arkadaşla bir kaç ayda bir araya gelerek bir kitaptan bir iki melodi çalarak bir konser kemancısı olabileceklerini bekleyebilirler. Ne kadar çok maji heveslisi bu kadar az eforla sanatının zirvesine çıkabileceklerini düşündükleri hayret edicidir.

Bir şeye ne kadar çaba koyarsan ondan o kadar elde edersin diye eski kural, maji için her bakımdan geçerlidir. Bir majikal seremoniye kendini ne kadar verirsen, sonuçların olası olarak o kadar etkileyici olacaktır. Maji disiplinin bir kısmı akla gelen her şeyin peşine takılmak yerine, tüm zihin yapılacak iş — imgelemler, sözler, hareketler ve arkalarında yatan daha derin anlam motifleri — üzerine odaklanıncaya dek düşünceye hakim olmayı öğrenmektir. Bu hemen kazanılan bir süreç değildir, ama zihinsel odaklamada atılan ilk adımlar bile gerek ritüelde gerek yaşamda önemli kazanç sağlar. 

Hatırlanmasında faydası olan diğer bir husus da aksaklıklar olacaktır. Tam seremoninin kritik anına geldiğinizde mumlar sönebilir veya düşebilir, fişten çekmeye unuttuğunuz telefon çalabilir, üsteki komşu müzik sesini açabilir.  Diğer yandan, sorunlar içsel olabilir, aklınız dağılabilir, beklenmedik bir şekilde tuvalet ihtiyacınız doğar ve — belki de en kötüsü — ritüel mükemmel bir şekilde yapılır ama en ufak bir yanıt almazsınız. Bunlar olur. Eğer bunlara karşı soğuk kanlı davranıp devam ederseniz ritüelin geri kazanılmasına iyi şans vardır. Eğer başarısızsanız bir daha deneyiniz. Sebat ve mizah anlayışı majisyenin alet kutusunun vazgeçilmez parçalarıdır.

··············oOo··············

Tercümanın Notları:     

  1. Abis, Altın Şafak terminolojisinde Hayat Ağacının tepesindeki üç Sefirot'u ayıran bir peçe veya "uçurum", "abis"'tir. Burada geçiş tamamen farklı bir boyuta girmek, beşeri alemden ruhsal aleme büyük bir inisiyasyondur.  

  2. "Make me a milkshake" (Amerikan kültürüne ait olan "milkshake" yerine "Limonata" daha anlaşılır hale getirmek için kullanılmıştır. Bana bir milkshake hazırla anlamına gelen "Make me a milkshake" cümlesinin harfi anlam "beni bir milkshake yap"tır. 

  3. Bu kaynaklar arasında en önemlisi Dion Fortune'un The Mystical Qabalah, ayrıca William Gray'in Ladder of Lights ve yazarın Path's of Wisdom vardır.

  4. "May wisdom abide in this salt and may it preserve body and soul from all corruption. May all phantoms depart from it so that it may become a heavenly salt, salt of Earth, and Earth of salt. May it feed the threshing ox and strengthen my hope with the horns of the Winged Bull."

Tuz dört elementten toprağı temsil eder. Toprağın Kerub'u (Elementlerin melekleri) boğa veya öküzdür, çünkü Kerublar sabit borçlara bağlıdır (bakınız Elementler yazısı) ve toprağa tekabül eden sabit burç Boğa burucudur. Öküz İbrani, Finike, Grek ve diğer bazı kadim dillerde A harfinin karşılığıdır. A harfini tersine çevirirseniz iki boynuzlu bir öküz veya boğa başına benzer. 

  1. "May this ash return unto the fount of living Water. May it become a fertile Earth. May it bring forth the Tree of Life."  

  2. "In the salt of eternal wisdom, in the Water of preparation, in the ash whence the new Earth springeth, may all be accomplished unto the Age of Ages. 

  3. Wannabe - okült çevrelerce kullanılan argoda "want to be"den türemiş majisyen olma hevesinde olup ya işin başında, ya da gerekli eforu bir türlü toparlamayan, dolayısıyla işin başında kalan, genelde kendilerini olduğundan daha deneyimli, başarılı ve yetkin gösterenlere denilir.  

 

[Ana Sayfa ][Yazılar